Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2009

Η ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ Κ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Σαυτο τη σημείο θα ήθελα ξεκινήσω αναφέροντας τα λόγια του ενός κορυφαίου διδάκτορα του πανεπιστημίου Αθηνών το όνομα του οποίου είναι καρφωμένο στο υποσυνείδητό μου αυτός αναφέρει "Οι φοιτητές πλέον είναι το πεπτικό σύστημα της εκπαίδευσης η γνώση που τους προσφέρεται καταλήγει πάντοτε στο πάτο της λεκάνης''. Οι σοκαριστικές κουβέντες αυτού τού λαμπρού λόγιου αποτυπώνουν πλήρως την κατάσταση που επικρατεί στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα που τόσο πολύ έχει απασχολήσει την ελληνική κοινωνία.Τα προσβλητικά λόγια του εν λόγω κυρίου αποτελούν την παντιέρα της εκπαιδευτικής αναδιάρθωσης που συσπείρωσε όλοι την αφρόκρεμα της εκπαιδευτικής κοινότητας καθότι και σαυτήν υπάρχει ενα ατυπο star system που τοσο πολυ ικανοποιεί τις προσωπικές φιλοδοξίες των υποκειμένων της.

Που βρισκεται λοιπόν κρυμμένη η γνώση και η σοφία ετών στο παραπάνω δόγμα?Ολη αυτή η αυθεντία που θέτει αυτόν τον άνθρωπο ηγέτη στα αμφιθέατρα πως αποτυπώνεται?Εμένα μου φαίνεται με ανικανότητα διάγνωσης και αντίληψης της κοινωνικής πραγματικότητας.

Ας το πάρουμε απο την αρχή, ο σημερινός φοιτητής αποτελεί την πλήρη εμπραγμάτωση του HOMO UNIVERSALIS.Οι ικανότητές του είναι διευρυμένες όχι μόνο στο στενά ειδικευμένο αντικείμενο των σπουδών του στο οποίο ανταπεξέρχεται και μάλιστα ικανοποιητικά αλλά σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής πραγματικότητας.Εχει την δυνατότητα να διαβάζει όλη την μέρα να δουλεύει μέχρι το βράδυ και μόλις τελειώνει να βγαίνει μέχρι το πρωι που θα ξαναδουλέψει η θα ξαναδιαβάσει φτάνοντας τα ανώτατα επίπεδα της ανθρώπινης αντοχής.Και αν η εργασία κατά τη διάρκεια τών σπουδών έχει δημιουργήσει ήρωες στις ελληνικές ταινίες του 60 στις μέρες μας αποτελεί το σύνηθες φαινόμενο το οποίο δεν χαίρει σεβασμού ούτε απο τους επιφανείς διδιακτορες ούτε απο κανέναν άλλο φορέα της κοινωνίας.Ας μήν ξεχνάμε επίσης την ικανότητα του σύγχρονου νέου στο να χειρίζεται άψογα τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, το fax, το κινητό τηλέφωνο , αντικείμενα της τεχνολογίας που με δέος αντικρύζουν ακόμα και 50αρηδες με πτυχία και λαμπρές σπουδές.Φανταστείτε λοιπόν να σε κρίνει ένας ανθρωπος που μόλις του εξηγήσεις πως λειτουργεί το msn θα σε κοιτάξει με θαυμασμό γιατι θα του έχεις ικανοποιήσει την ανάγκη του για επικοινωνία,ανάγκη που ο δογματισμός και η απολυτότητα της στάσης ζωής του έχουν εξαφανίσει.

Γιαυτό λοιπόν καιρός είναι να αφήσουμε το πλασματικό επίδικο μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων πανεπιστημίων,επίδικο που μόνο κέρδος θα φέρει στις τσέπες κάποιων και ας ορίσουμε σωστά το πρόβλημα Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΚΩΝΙΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΣΤΑ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΟΣΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΟΤΑΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 60-70 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ?Η γενιά μας τυχαίνει να είναι απο τις πιο χαρισματικές,ικανές και πρόθυμες να λύσει όλα τα κοινωνικα προβλήματα που επίκεινται, η απογοήτευση όμως που προκαλείται με την απαξιωσή της είναι το μόνο εμπόδιο της εξέλιξης.Καιρός δεν είναι να σταματήσει αυτή η απαξίωση??

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου